Akademický rok 2019/2020 |
Garant: | prof. Mgr. A. Pavel Noga, ArtD. | |||
Garantující pracoviště: | ÚK | |||
Jazyk výuky: | angličtina | |||
Cíle předmětu: | ||||
Cílem předmětu je pokročilé ovládnutí programu Autodesk 3ds Max a základy Adobe After Effects dostatečné k vytváření jednoduchých animací. Studenti budou schopni vytvářet fotorealistické vizualizace svých modelů, vytvářet a upravovat textury pro jejich mapování, prezentovat své 3D návrhy animováním a pomocí fotorealistických vizualizačních metod. Cílem poslední třetiny předmětu je osvojit si základy filmové postprodukce a seznámit se s nástroji pro editování animací zaměřených na prezentaci designérských návrhů v programu Adobe After Effects. | ||||
Výstupy studia a kompetence: | ||||
Předmět "Počítačová vizualizace a animace – 3ds Max, After Effects" navazuje na předchozí předměty a prohlubuje znalosti studentů v oblasti tvorby 2D, 3D grafiky. Zaměřuje se na realistické vizualizace designérské tvorby a následnou animaci. Student je schopný vytvořit vlastní multimediální prezentaci a vizualizaci vlastního 3D návrhu. |
||||
Prerekvizity: | ||||
Předmět navazuje na předměty bakalářského studia "Počítačová grafika - Photoshop", "Počítačové modelování - Rhinoceros 3D" a " Počítačové modelování - 3ds Max“. Proto se předpokládá základní práce s programy Rhinoceros 3D, Autodesk 3ds Max, Adobe Photoshop. |
||||
Obsah předmětu (anotace): | ||||
V rámci výuky "Počítačová vizualizace a animace – 3ds Max, After Effects" jsou prohlubovány znalosti získané z předchozího studia. Studenti se seznámí s renderováním, tvorbou textur a mapováním v programu Autodesk 3ds Max. V rámci semestrálních projektů budou řešit tvorbu vizualizací vlastních modelů a jejich animací v Adobe After Effects. Předmět je vytvořen s podporou projektu OPVK. Projekt Studio digitálního sochařství a nových médií, reg č. CZ.1.07/2.2.00/28.0278 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. | ||||
Metody vyučování: | ||||
Předmět je vyučován formou cvičení, které je zaměřeno na praktické zvládnutí látky. | ||||
Způsob a kritéria hodnocení: | ||||
Podmínky udělení zápočtu: prezence ve cvičení, odevzdání zadané práce ve stanovených termínech, závěrečný test prokazující znalosti práce s programem a schopnost samostatné práce. Výsledné hodnocení se skládá z hodnocení projektů, pracovních úloh a testu. Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS. Hodnocení i pouze jediného úkolu a rovněž testu nižším než polovinou z maximálního počtu bodů pro daný úkol či pro test je celková klasifikace předmětu „nevyhovující“. Podle čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VUT v Brně se užívá klasifikační stupnice ECTS. KLASIFIK. STUPEŇ ECTS / BODOVÉ HODNOCENÍ / ČÍSELNÁ KLASIFIKACE // A / 100–90 / 1 / výborně // B / 89–80 / 1,5 / velmi dobře // C / 79–70 / 2 / dobře // D / 69–60 / 2,5 / uspokojivě // E / 59–50 / 3 / dostatečně //F / 49–0 / 4 / nedostatečně. | ||||
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky: | ||||
Účast na cvičeních je povinná. Výuka probíhá dle týdenních plánů rozvrhů. Stanovení způsobů náhrady zmeškané výuky je v kompetenci vedoucího cvičení. | ||||
Typ (způsob) výuky: | ||||
Cvičení s počítačovou podporou | 13 × 4 hod. | povinná | ||
Osnova: | ||||
Cvičení s počítačovou podporou | 1. Autodesk 3ds Max - shrnutí znalostí, seznámení s problematikou renderování 2. Autodesk 3ds Max - nastavení scény, seznámení se s typy světel a světelnými modely 3. Autodesk 3ds Max - princip, tvorba a práce s materiály, materiálový editor, textury 4. Autodesk 3ds Max - úvod to texturování, různé typy textur a jejich tvorba 5. Autodesk 3ds Max - rozšíření znalostí materiálů, speciální typy, efekty a jejich použití při tvorbě 6. Autodesk 3ds Max - úvod do mapování, modifikátor UVW map 7. Autodesk 3ds Max - pokročilé mapování, různé techniky, mapování pomocí unwrap UVW 8. Autodesk 3ds Max - rendering, nastavení renderingu, parametry a jejich vliv na rychlost 9. Autodesk 3ds Max - pokročilé efekty renderu, expozice, depth of field, motion blur a další 10. Autodesk 3ds Max - animace a animování, základní pojmy a principy, tvorba jednoduché animace 11. Adobe After Effects - seznámení s prostředím programu, filosofie práce, rozvržení hlavních nástrojů, práce se soubory a propojení s 3ds Max 12. Adobe After Effects - zpracování renderované animace, použití základních nástrojů, efekty, barevné korekce, masky 13. Adobe After Effects - dokončení projektu, finální produkční úpravy a export animace |
|||
Literatura - základní: | ||||
1. Adobe Creative Team: Adobe Premiere Pro CS5. - ISBN: 978-80-251-3248-7 | ||||
2. Meyer Ch.+T.: Adobe After Effects. - ISBN: 978-80-251-2500-7 | ||||
3. Kříž J.: Mistrovství v Autodesk 3ds Max. - ISBN: 9788025124642 |
Zařazení předmětu ve studijních programech: | |||||||||
Program | Forma | Obor | Spec. | Typ ukončení | Kredity | Povinnost | St. | Roč. | Semestr |
M2A-P | prezenční studium | M-PDS Průmyslový design ve strojírenství | -- | kl | 4 | Povinně volitelný | 2 | 1 | Z |
M2I-Z | příjezd na krátkodobý studijní pobyt | M-STI Strojní inženýrství | -- | kl | 4 | Doporučený kurs | 2 | 1 | Z |
Vysoké učení technické v Brně
Fakulta strojního inženýrství
Technická 2896/2,
616 69 Brno
IČ 00216305
DIČ CZ00216305
+420 541 141 111
+420 726 811 111 – GSM O2
+420 604 071 111 – GSM T-mobile