| Akademický rok 2020/2021 |
| Garant: | prof. RNDr. Ing. Tomáš Březina, CSc. | |||
| Garantující pracoviště: | ÚM | |||
| Jazyk výuky: | čeština | |||
| Typ předmětu: | oborový předmět | |||
| Cíle předmětu: | ||||
| Cílem kurzu je naučit studenty v MATLABu programovat a vytvářet uživatelsky přívětivé aplikace s efektivním využíváním vestavěných nástrojů. To se děje postupným praktickým osvojováním MATLABu, které vyúsťuje do samostatného zpracování zadaných projektů | ||||
| Výstupy studia a kompetence: | ||||
| Studenti se naučí používat vývojové a programovací prostředí MATLAB. Získané znalosti si ověří a prohloubí zpracováním dvou semestrálních projektů. | ||||
| Prerekvizity: | ||||
| Základy programování, základy lineární algebry. | ||||
| Obsah předmětu (anotace): | ||||
| Studenti se naučí pracovat s MATLABem. Postupně je probírána algoritmizace postavená na využití specifických prostředcích poskytovaných MATLABem. Výuka probíhá formou ukázek a experimentování na počítači. Zvládnutí probírané látky si studenti ověří zpracováním dvou samostatných projektů. | ||||
| Metody vyučování: | ||||
| Předmět je vyučován formou cvičení, které je zaměřeno na praktické zvládnutí látky. | ||||
| Způsob a kritéria hodnocení: | ||||
| Podmínkou pro udělení zápočtu je zpracování dvou semestrálních projektů. | ||||
| Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky: | ||||
| Aktivní účast ve cvičeních. | ||||
| Typ (způsob) výuky: | ||||
| Cvičení s počítačovou podporou | 13 × 2 hod. | povinná | ||
| Osnova: | ||||
| Cvičení s počítačovou podporou | 1. Koncept pracovního prostředí Matlabu 2. Přímé použití pracovního prostoru vs. m-skript vs. m-funkce, zadání projektu I 3. Matice vs. buňkové pole, maticová algebra 4. Indexace prohledáváním, tříděním a množinovými operacemi 5. Blokové matice a operace 6. Více o vykreslování grafů 7. Více o souborových operacích 8. Více o řídicích strukturách, chráněné bloky, zadání projektu II 9. Koncept řízení událostmi, grafické uživatelské rozhraní 10. Více o symbolických výpočtech 11. Koncept objektově orientovaného programování, implementace třídy 12. M-cesta, souborová organizace projektu 13. Závěrečné poznámky a shrnutí |
|||
| Zařazení předmětu ve studijních programech: | |||||||||
| Program | Forma | Obor | Spec. | Typ ukončení | Kredity | Povinnost | St. | Roč. | Semestr |
| IT-BC-3 | prezenční studium | BIT Informační technologie | -- | zá | 3 | Volitelný | 1 | 1 | L |
| BIT | prezenční studium | BITP Informační technologie | -- | zá | 3 | Volitelný | 1 | 1 | L |
| B-MAI-P | prezenční studium | --- bez specializace | -- | zá | 3 | Povinný | 1 | 2 | L |
| B3S-P | prezenční studium | B-STI Základy strojního inženýrství | -- | zá | 3 | Volitelný | 1 | 2 | L |
Vysoké učení technické v Brně
Fakulta strojního inženýrství
Technická 2896/2,
616 69 Brno
IČ 00216305
DIČ CZ00216305
+420 541 141 111
+420 726 811 111 – GSM O2
+420 604 071 111 – GSM T-mobile