Akademický rok 2021/2022 |
Garant: | Ing. Zdeněk Tůma, Ph.D. | |||
Garantující pracoviště: | ÚVSSR | |||
Jazyk výuky: | čeština | |||
Cíle předmětu: | ||||
Praktické seznámení s CAD systémy a softwary pro práci ve virtuální realitě. | ||||
Výstupy studia a kompetence: | ||||
Studenti získají přehled o parametrických systémech a softwarech pro práci ve virtuální realitě. | ||||
Prerekvizity: | ||||
Základy konstruování | ||||
Obsah předmětu (anotace): | ||||
Cílem předmětu je seznámit posluchače se systémy parametrického modelováním pomocí CAD systémů. Snahou je praktické využití výpočetní techniky, která vede k osvojení základních metod tvorby součástí, sestav a s implementací vytvořených modelů do virtuální reality. | ||||
Metody vyučování: | ||||
Předmět je vyučován formou cvičení, které je zaměřeno na praktické zvládnutí látky. | ||||
Způsob a kritéria hodnocení: | ||||
Podmínkou pro udělení zápočtu je 100% účast na cvičeních a vypracování projektu na předepsané téma. | ||||
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky: | ||||
Cvičení jsou povinná. Předem odůvodněná a omluvená nepřítomnost může být nahrazena konzultacemi nebo samostatnou prací. | ||||
Typ (způsob) výuky: | ||||
Konzultace v kombinovaném studiu | 1 × 13 hod. | povinná | ||
Konzultace | 1 × 26 hod. | nepovinná | ||
Osnova: | ||||
Konzultace v kombinovaném studiu | 1. Úvod do parametrického modelování a technologie imerzní virtuální reality (IVR) 2. Vytváření základních součástí v prostředí vybraného CAD systému 3. Vytváření komplexních součástí v prostředí vybraného CAD systému 4. Vytvoření modelu v prostředí vybraného CAD systému dle reálné předlohy 5. Seznámení se s tvorbou aplikací v prostředí Unity3D 6. Tvorba aplikace podporující rozšířenou realitu v prostředí Unity3D 7. Tvorba aplikace podporující Cardboard VR v prostředí Unity3D 8. Tvorba aplikace podporující hlavové herní headsety v prostředí Unity3D 9. Seznámení se s tvorbou aplikací pomocí WebGL 10.Tvorba základních aplikací pomocí WebGL 11. Samostatná tvorba aplikace 12. Samostatná tvorba aplikace 13. Prezentace prací a zápočet |
|||
Konzultace | 1. Úvod do parametrického modelování a technologie imerzní virtuální reality (IVR) 2. Vytváření základních součástí v prostředí vybraného CAD systému 3. Vytváření komplexních součástí v prostředí vybraného CAD systému 4. Vytvoření modelu v prostředí vybraného CAD systému dle reálné předlohy 5. Seznámení se s tvorbou aplikací v prostředí Unity3D 6. Tvorba aplikace podporující rozšířenou realitu v prostředí Unity3D 7. Tvorba aplikace podporující Cardboard VR v prostředí Unity3D 8. Tvorba aplikace podporující hlavové herní headsety v prostředí Unity3D 9. Seznámení se s tvorbou aplikací pomocí WebGL 10.Tvorba základních aplikací pomocí WebGL 11. Samostatná tvorba aplikace 12. Samostatná tvorba aplikace 13. Prezentace prací a zápočet |
|||
Literatura - základní: | ||||
1. CREO - Parts design (Online Help) | ||||
2. CREO - Assembly create (Online Help) | ||||
3. CREO - Drawing (Online Help) | ||||
4. Manuál IC.IDO Visual Decision Platform 9.1. Stuttgart, 2012. | ||||
5. Burdea, G.; Coiffet, P.: Virtual Reality Technology. Willey, New York: 1994. |
Zařazení předmětu ve studijních programech: | |||||||||
Program | Forma | Obor | Spec. | Typ ukončení | Kredity | Povinnost | St. | Roč. | Semestr |
N-VSR-K | kombinované studium | --- bez specializace | -- | kl | 4 | Povinně volitelný | 2 | 1 | Z |
Vysoké učení technické v Brně
Fakulta strojního inženýrství
Technická 2896/2,
616 69 Brno
IČ 00216305
DIČ CZ00216305
+420 541 141 111
+420 726 811 111 – GSM O2
+420 604 071 111 – GSM T-mobile