Virtuální a rozšířená realita (FSI-GVR-K)

Akademický rok 2022/2023
Garant: Ing. Zdeněk Tůma, Ph.D.  
Garantující pracoviště: ÚVSSR všechny předměty garantované tímto pracovištěm
Jazyk výuky: čeština
Cíle předmětu:
Praktické seznámení s CAD systémy a softwary pro práci ve virtuální realitě.
Výstupy studia a kompetence:
Studenti získají přehled o parametrických systémech a softwarech pro práci ve virtuální realitě.
Prerekvizity:
Základy konstruování
Obsah předmětu (anotace):
Cílem předmětu je seznámit posluchače se systémy parametrického modelováním pomocí CAD systémů. Snahou je praktické využití výpočetní techniky, která vede k osvojení základních metod tvorby součástí, sestav a s implementací vytvořených modelů do virtuální reality.
Metody vyučování:
Předmět je vyučován formou cvičení, které je zaměřeno na praktické zvládnutí látky.
Způsob a kritéria hodnocení:
Podmínkou pro udělení zápočtu je 100% účast na cvičeních a vypracování projektu na předepsané téma.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky:
Cvičení jsou povinná. Předem odůvodněná a omluvená nepřítomnost může být nahrazena konzultacemi nebo samostatnou prací.
Typ (způsob) výuky:
    Konzultace v kombinovaném studiu  1 × 13 hod. povinná                  
    Konzultace  1 × 26 hod. nepovinná                  
Osnova:
    Konzultace v kombinovaném studiu 1. Úvod do parametrického modelování a technologie imerzní virtuální reality (IVR)
2. Vytváření základních součástí v prostředí vybraného CAD systému
3. Vytváření komplexních součástí v prostředí vybraného CAD systému
4. Vytvoření modelu v prostředí vybraného CAD systému dle reálné předlohy
5. Seznámení se s tvorbou aplikací v prostředí Unity3D
6. Tvorba aplikace podporující rozšířenou realitu v prostředí Unity3D
7. Tvorba aplikace podporující Cardboard VR v prostředí Unity3D
8. Tvorba aplikace podporující hlavové herní headsety v prostředí Unity3D
9. Seznámení se s tvorbou aplikací pomocí WebGL
10.Tvorba základních aplikací pomocí WebGL
11. Samostatná tvorba aplikace
12. Samostatná tvorba aplikace
13. Prezentace prací a zápočet
    Konzultace 1. Úvod do parametrického modelování a technologie imerzní virtuální reality (IVR)
2. Vytváření základních součástí v prostředí vybraného CAD systému
3. Vytváření komplexních součástí v prostředí vybraného CAD systému
4. Vytvoření modelu v prostředí vybraného CAD systému dle reálné předlohy
5. Seznámení se s tvorbou aplikací v prostředí Unity3D
6. Tvorba aplikace podporující rozšířenou realitu v prostředí Unity3D
7. Tvorba aplikace podporující Cardboard VR v prostředí Unity3D
8. Tvorba aplikace podporující hlavové herní headsety v prostředí Unity3D
9. Seznámení se s tvorbou aplikací pomocí WebGL
10.Tvorba základních aplikací pomocí WebGL
11. Samostatná tvorba aplikace
12. Samostatná tvorba aplikace
13. Prezentace prací a zápočet
Literatura - základní:
1. CREO - Parts design (Online Help)
2. CREO - Assembly create (Online Help)
3. CREO - Drawing (Online Help)
4. Manuál IC.IDO Visual Decision Platform 9.1. Stuttgart, 2012.
5. Burdea, G.; Coiffet, P.: Virtual Reality Technology. Willey, New York: 1994.
Zařazení předmětu ve studijních programech:
Program Forma Obor Spec. Typ ukončení   Kredity     Povinnost     St.     Roč.     Semestr  
N-VSR-K kombinované studium --- bez specializace -- kl 4 Povinně volitelný 2 1 Z