Akademický rok 2023/2024 |
Garant: | Zahraniční Vyučující | |||
Garantující pracoviště: | TU-Ch | |||
Jazyk výuky: | němčina | |||
Cíle předmětu: | ||||
Die Studenten können komplexe Problemstellungen kulturell vergleichender Kompetenzforschung erkennen und sachgerecht formulieren. Sie können unterschiedliche Dimensionen des Kompetenzbegriffs ermitteln und im Zusammenhang der Anwendungsfelder, gesellschaftlicher Kontexte und Entwicklungen kritisch beurteilen. |
||||
Výstupy studia a kompetence: | ||||
Die Studenten können komplexe Problemstellungen kulturell vergleichender Kompetenzforschung erkennen und sachgerecht formulieren. Sie können unterschiedliche Dimensionen des Kompetenzbegriffs ermitteln und im Zusammenhang der Anwendungsfelder, gesellschaftlicher Kontexte und Entwicklungen kritisch beurteilen. |
||||
Prerekvizity: | ||||
keine |
||||
Obsah předmětu (anotace): | ||||
Garant: Odpovědným útvarem za kvalitu výuku předmětu 3.4 Interkulturelle Kompetenz I je Juniorprofessur Interkulturelle Kompetenz, Dr. Gala Rebane. Osobou odpovědnou za provádění dohody o spolupráci mezi TUC a VUT na česko-německém studijním programu s dvojitým diplomem v Navazujícím magisterském studijním oboru ze dne 08.02.2021 je Univ.-Prof. Dr.-Ing. Maik Berger, Studiendekan Prüfungsausschussvorsitzender masterstudiengang Maschinenbau Technische Universität Chemnitz. Schwerpunkt interkulturelle digitale Praktiken und transnationale Beziehungen Inhalte: Im Zentrum des Moduls stehen zentrale Begrifflichkeiten und Forschungen Interkultureller Kompetenz und deren praktische Anwendungsfelder z.B. in Politik, Wirtschaft, internationaler Kooperation, Gesundheit, Migration und Mobilität. Die unterschiedlichen Dimensionen des Kompetenzbegriffs werden kritisch beleuchtet, in historische und gesellschaftliche Kontexte eingeordnet und im Hinblick auf kulturelle Aspekte auch vergleichend analysiert.
|
||||
Metody vyučování: | ||||
Lehrform des Moduls ist das Seminar.
Die Lehrveranstaltungen werden in englischer Sprache abgehalten. |
||||
Způsob a kritéria hodnocení: | ||||
Garant: Zkouška: Kredity a známky: |
||||
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky: | ||||
Voraussetzungen für die Vergabe von Leistungspunkten: Die erfolgreiche Ablegung der Modulprüfung ist Voraussetzung für die Vergabe von Leistungspunkten. |
||||
Typ (způsob) výuky: | ||||
Přednáška | 13 × 2 hod. | nepovinná | ||
Cvičení | 13 × 1 hod. | povinná | ||
Osnova: | ||||
Přednáška |
|
|||
Cvičení |
|
|||
Literatura - základní: | ||||
1. Grasemann, Marielle; Kasperski, Christina: Interkulturelle Kompetenz - vermitteln - fördern – festigen. Klett 2018. ISBN 978-3-12-666209-3 |
||||
2. Kumbier, Dagmar; Schulz von Thun, Friedemann: Interkulturelle Kommunikation: Methoden, Modelle, Beispiele. Rowohlt Taschenbuch 2006. ISBN-10: 3499620960. |
||||
Literatura - doporučená: | ||||
1. K probírané látce je dostupná celá řada literatury doporučené vyučujícím v elektronické podobě v knihovně TU Chemnitz. Ústřední knihovna TU Chemnitz i všechny její součásti umožňuje studentům přístup k elektronickým informačním zdrojům (přes 10 000 knih a časopisů zpřístupněných v plno-textové podobě a okolo 17 000 rejstříků). Knižní fond čítá v současné době více jak 1 000 000 knih a časopisů a více jak 13 000 000 patentových dokumentů z oblasti strojírenství, elektrotechniky, elektroniky, informatiky, informační techniky, automatizace, fyziky, chemie, matematiky, materiálových věd, ale i z oblastí právní problematiky a ekonomie. |
Zařazení předmětu ve studijních programech: | |||||||||
Program | Forma | Obor | Spec. | Typ ukončení | Kredity | Povinnost | St. | Roč. | Semestr |
N-VSY-P | prezenční studium | --- bez specializace | -- | zk | 4 | Povinně volitelný | 2 | 1 | L |
Vysoké učení technické v Brně
Fakulta strojního inženýrství
Technická 2896/2,
616 69 Brno
IČ 00216305
DIČ CZ00216305
+420 541 141 111
+420 726 811 111 – GSM O2
+420 604 071 111 – GSM T-mobile