Akademický rok 2024/2025 |
Garant: | doc. akad. soch. Ladislav Křenek, ArtD. | |||
Garantující pracoviště: | ÚK | |||
Jazyk výuky: | čeština | |||
Typ předmětu: | oborový předmět | |||
Cíle předmětu: | ||||
Absolventi budou schopni polygonálního modelování v programu Autodesk 3ds Max. Osvojením základů modelování v Autodesk 3ds Max získají studenti schopnost bez omezení vytvářet své designerské návrhy přímo v počítači. Seznámí se s možnostmi, které polygonální modelování nabízí, s tvorbou komplexních modelů a modelováním dle reálné předlohy. Student získá: |
||||
Výstupy studia a kompetence: | ||||
  | ||||
Prerekvizity: | ||||
  | ||||
Obsah předmětu (anotace): | ||||
  | ||||
Metody vyučování: | ||||
  | ||||
Způsob a kritéria hodnocení: | ||||
  | ||||
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky: | ||||
  | ||||
Typ (způsob) výuky: | ||||
Cvičení s počítačovou podporou | 13 × 3 hod. | povinná | ||
Osnova: | ||||
Cvičení s počítačovou podporou | - Autodesk 3ds Max - seznámení s prostřením programu Autodesk 3DS Max, filosofie práce, založení nového projektu, rozvržení hlavních nástrojů, práce se soubory a objekty. - Autodesk 3ds Max - vytváření a hierarchizace objektů, modelování z primitiv, metody polygonového modelování, Mesh Smooth, transformace. - Autodesk 3ds Max - scéna – environment, světla, kamery, práce s materiály, základy mapování. - Autodesk 3ds Max - základy modelování a zákonitosti subdivision surfaces, tvorba jednoduchých objektů. - Autodesk 3DS Max - prohloubení znalostí subdivision surfaces a nástrojů pro modelování. - Autodesk 3DS Max - příprava modelování dle předlohy, příprava scény, tvorba obrazových podkladů. - Autodesk 3DS Max - modelování dle předlohy za použití subdivision surfaces a dokončení modelu. - Autodesk 3DS Max - příprava na volné modelování vlastního designu. - Autodesk 3DS Max - modelování vlastního projektu, rozšíření možností editačních nástrojů. - Autodesk 3DS Max - modelování vlastního projektu, využití OpenSubdiv Modifikátoru. - Autodesk 3DS Max - práce na finálním projektu – pro modelování detailů nástroji digital sculptingu. - Autodesk 3DS Max - seznámení se s exportem pro 3d tisk, zákonitostmi a nastavením. - Autodesk 3DS Max - dokončení finálního projektu a jeho příprava na 3d tisk. |
|||
Literatura - základní: | ||||
1. MURDOCK, Kelly. Autodesk 3ds Max 2014 bible: [kompletní průvodce profesionálního grafika]. Indianapolis: Wiley, 2014. ISBN 978-111-8755-143. | ||||
2. 3ds Max Help. 3ds Max Help [online]. Autodesk, 2013. Dostupné z: http://docs.autodesk.com/3DSMAX/16/ENU/3ds-Max-Help/ | ||||
Literatura - doporučená: | ||||
1. CALMETTES, Julien Martínez. Best of 3D: virtual product design. Barcelona: Monsa, c2005. ISBN 84-964-2915-6. | ||||
2. GAHAN, Andrew. 3ds Max: výukový průvodce tvorbou postav, vozidel, budov a prostředí. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2491-8. | ||||
3. KŘÍŽ, Jan. Mistrovství v 3ds Max: [kompletní průvodce profesionálního grafika]. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2464-2. | ||||
4. SIMMONS, Jason. Kompletní příručka pro designéry: virtual product design. V Praze: Slovart, 2009. ISBN 978-807-3911-515. |
Zařazení předmětu ve studijních programech: | |||||||||
Program | Forma | Obor | Spec. | Typ ukončení | Kredity | Povinnost | St. | Roč. | Semestr |
B-PDS-P | prezenční studium | --- bez specializace | -- | kl | 3 | Povinný | 1 | 2 | L |
C-AKR-P | prezenční studium | CLS Předměty letního semestru | -- | kl | 3 | Volitelný | 1 | 1 | L |
Vysoké učení technické v Brně
Fakulta strojního inženýrství
Technická 2896/2,
616 69 Brno
IČ 00216305
DIČ CZ00216305
+420 541 141 111
+420 726 811 111 – GSM O2
+420 604 071 111 – GSM T-mobile