Akademický rok 2024/2025 |
Garant: | doc. Ing. arch. Jan Rajlich | |||
Garantující pracoviště: | ÚK | |||
Jazyk výuky: | čeština | |||
Typ předmětu: | oborový předmět | |||
Cíle předmětu: | ||||
Připravit studenta na práci v tržním prostředí. Ozřejmit mu systémové, chronologické postupy v marketingu designérského díla a organizaci prací. Přiblížit studentovi uvažování a argumenty manažerů – investorů designu. Rozvinout u studenta podnikatelskou gramotnost. Studenti budou schopni realizovat přípravu na podnikání – nadplánované aktivity. Získají znalost základního marketingu – produkt, trhy, konkurence, konkurenční strategie, marketingová komunikace. Osvojí si znalost základního managementu v oblasti procesů, lidských zdrojů, financí, (i cenotvorba) a informací. Seznámí se s možnostmi ochrany designérského díla před plagiátorstvím nebo finančním podhodnocením. Předmět podpoří studenta při naplňování předepsaného obsahu diplomové práce.
|
||||
Výstupy studia a kompetence: | ||||
  | ||||
Prerekvizity: | ||||
  | ||||
Obsah předmětu (anotace): | ||||
  | ||||
Metody vyučování: | ||||
  | ||||
Způsob a kritéria hodnocení: | ||||
Získání zápočtu je podmíněno účastí ve cvičeních, absolvováním předepsaných konzultací, odevzdáním zadaného projektu (stanovení kariérního plánu na 5 prvních let po skončení studia s úvahou o diverzitě v oblastech designu, kterým se chce student věnovat) v celém rozsahu zadání a v dostatečné kvalitě vypracování a ústní obhajobou projektu (max. 50 bodů). Účast na přednáškách je doporučená, účast na cvičeních je povinná. Výuka probíhá dle týdenních plánů rozvrhů. Stanovení způsobů náhrady zmeškané výuky je v kompetenci vedoucího cvičení. |
||||
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky: | ||||
  | ||||
Typ (způsob) výuky: | ||||
Přednáška | 13 × 2 hod. | nepovinná | ||
Ateliér | 10 × 3 hod. | povinná | ||
Osnova: | ||||
Přednáška | - Designér jako podnikatel. Založení firmy a základní předpoklady pro rozvoj. |
|||
Ateliér | - Zpracování byznys plánu a nastavení cílů designérského podnikání. |
|||
Literatura - základní: | ||||
1. KOTLER, Philip, Kevin Lane KELLER, Tomáš JUPPA a Martin MACHEK. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5. | ||||
2. CHALUPSKÝ, Vladimír. Marketing. Vyd. 2. Brno: PC-DIR, 1996, 84 s. ISBN 80-214-0840-5. | ||||
3. POTTER, Ned. Strategic Marketing. Facet Publishing, 2012. ISBN 978-1-85604-806-4. | ||||
Literatura - doporučená: | ||||
4. HANZELKOVÁ, Alena. Strategický marketing: teorie pro praxi. Praha: C.H. Beck, 2009, 170 s. ISBN 978-80-7400-120-8. | ||||
5. PORTER, Michael E. Konkurenční strategie: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. Praha]: Victoria Publishing, 1994, 403 s. ISBN 80-85605-11-2. | ||||
6. JELENČÍK, Branislav. Manažment diela architektúry a dizajnu. Bratislava: Nakladateľstvo STU, 2012. Edícia skrípt. ISBN 978-80-227-3846-0. |
Zařazení předmětu ve studijních programech: | |||||||||
Program | Forma | Obor | Spec. | Typ ukončení | Kredity | Povinnost | St. | Roč. | Semestr |
N-PDS-P | prezenční studium | --- bez specializace | -- | zá,zk | 4 | Povinný | 2 | 2 | Z |
C-AKR-P | prezenční studium | CZS Předměty zimního semestru | -- | zá,zk | 4 | Volitelný | 1 | 1 | Z |
Vysoké učení technické v Brně
Fakulta strojního inženýrství
Technická 2896/2,
616 69 Brno
IČ 00216305
DIČ CZ00216305
+420 541 141 111
+420 726 811 111 – GSM O2
+420 604 071 111 – GSM T-mobile