Významné ocenění pro vůz Dragon 8

Dragon 8 je dalším úspěšným vozem studentského týmu TU Brno Racing. V termínu 18. – 22. července se studenti utkali se silnou konkurencí na soutěži Formula Student East v maďarském Zalaegerszegu. Tým studentů brněnského VUT byl oceněn trofejí pro nejinovativnější vůz soutěže Formula Student East 2018 od maďarského Ministerstva inovací a technologií.

Zpětná vazba na prezentaci inženýrského designu vozu také obsahovala pochvalu za nejlepší prezentaci jízdní dynamiky a podvozku od zkušeného experta v této oblasti hodnotícího tuto oblast již osm let. Znalost v této oblasti se prokázala i na trati. Tým obsadil velice hodnotné 3. místo v nejdůležitější disciplíně Endurance a celkové 3. místo v dynamických disciplínách. Celkové třetí místo v soutěži uniklo pouze o pár bodů.

"Všechna dosavadní práce se nám vyplatila. Vůz je opět blíž světovému prvenství. Jsme si ale zároveň vědomi našich chyb a slabších stránek. Konstantně pracujeme na lepších výsledcích. Cena za nejinovativnější vozidlo vedle často daleko početnějších týmů s dlouholetou tradicí v konkurenci 28 skvělých týmů je skutečná pocta. Podařilo se nám získat pódiové umístění v Endurance. Mít polehlivý stroj je pro naše výsledky zásadní. Po celkovém součtu bodů z jednotlivých kategorií jsme se skončili čtvrtí. To je skvělý výsledek,“ vysvětlil Josef Jelínek, vedoucí týmu TU Brno Racing.


Z výsledků je patrné, že se všechny změny na voze vyplatily. V této sezóně začal vývoj vozu návrhem aerodynamického paketu. Podvozek byl navržen posléze a hlavním cílem návrhu bylo maximální využití aerodynamického přítlaku. Na obou nápravách má nová generace vozu Dragon tři tlumiče s pružinami, což dává podvozku potřebnou tuhost v každé jízdní situaci. Základ letošního modelu Dragon 8 tvoří karbonový monokok vyrobený z tkanin předsycených pryskyřicí, zatímco v minulém roce jsme náš první monokok vyrobili ručním laminováním. Technologie výroby našeho karbonového monokok je už v podstatě stejná jako u vozů Formule 1 nebo Le Mans speciálů. Naší konkurenční výhodou zůstává pohonná jednotka v podobně jednoválcového motoru přeplňovaného turbodmychadlem,“ popsal Jelínek.


Tým TU Brno Racing, který má zázemí na Fakultě strojního inženýrství brněnského VUT, rozhodně nezahálí. Po krátké pauze opět v úterý 31. 7. vyrazil na autodrom v Mostě, kde se do soboty 4. 8. koná soutěž Formula Student Czech Republic, kde studenti budou obhajovat loňské celkové vítězství.


Aktuální dění v týmu můžete sledovat na faceboooku i instagramu.

Kateřina Růžičková, 2. 8. 2018