| doc. Ing. Milan Klapka, Ph.D. | 
|  |  | 
| Vzdělání a akademická kvalifikace
2005, Ing., Ústav konstruování, Odbor počítačová podpora konstruování, Fakulta Strojního inženýrství, Vysoké Učení Technické v Brně.2009, Ph.D., Ústav konstruování, Odbor konstruování strojů, Fakulta Strojního inženýrství, Vysoké Učení Technické v Brně. | 
| Přehled zaměstnání
01.04.2009-30.06.2009, Ústav konstruování, FSI, Asistent na odboru Konstruování strojů.01.07.2009-, Ústav konstruování, FSI, Odborný asistent na odboru Konstruování strojů. | 
| Pedagogická činnost
Konstruování strojů - strojní součásti, 5KS - cvičeníKonstruování strojů - převody, 6KT - cvičeníKonstruování strojů - mechanismy, 6KM - cvičeníTýmový projekt, ZKP - vedení semestrálního projektu  | 
| Vědeckovýzkumná činnost
Od roku 2005 se zabývá studiem hluku automobilového diferenciálu za provozu a matematickým modelováním tohoto jevu.Od roku 2008 studuje možnosti aplikace metod pro analýzu deterministického chaosu na kluzné uložení automobilového diferenciálu ovlivněného vibracemi motoru.Od roku 2011 se věnuje technické diagnostice. Jedná se zejména o oblast akustiky a vibrací. | 
| Spolupráce s průmyslem
2008, Analýza hluku motocyklu pro firmu Blata2009, Analýza hluku hořáku pro GCE Chotěboř2013, Studium provozních stavů plynových ventilů ve spolupráci s firmou Honeywell.2013, Analýza hluku palubní elektroniky pro firmu Panasonic. | 
| Projekty
Postdoktorský projekt GAČR P101/10/P429 s názvem Dynamika a hluk mezně mazaného kluzného ložiska. | 
| Citace publikací podle SCOPUS (bez autocitací)0 | 
| Citace publikací podle ISI Web of Knowledge (bez autocitací)0 | 
| Citace ostatní (bez autocitací)0 | 
Aktuálně garantované předměty:
Vybrané publikace:
- Josef Nevrlý, Miroslav Jurík, Zdeněk Němec, Milan Klapka, Štěpán Drha, Tomáš Panáček:
 Use of experimental stand for research kinetic energy recovery,
 The 22nd International Conference on Hydraulics and Pneumatics, pp.195-202, ISBN 978-80-248-3136-7, (2013), VŠB-TU Ostrava
 článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
 akce: The 22nd  International Conference on Hydraulics and Pneumatics, Praha, 24.10.2013-25.10.2013
- MAZŮREK, I.; ROUPEC, J.; KLAPKA, M.; STRECKER, Z.:
 Load and rheometric unit for the test of magnetorheological fluid,
 MECCANICA, Vol.48, (2013), No.3, pp.631-641, ISSN 0025-6455, Springer Netherlands
 článek v časopise - ostatní, Jost
- KLAPKA, M.; MAZŮREK, I.:
 Assessment of the stub-shaft sleeve bearing chaotic behavior in automotive differential,
 Mechatronics: Recent technological and scientific advances., pp.303-308, ISBN 978-3-642-23243-5, (2011), Springer-Verlag Berlin Heidelberg
 článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
 akce: 9th International Conference Mechatronics 2011, Varšava, 21.09.2011-24.09.2011
- KLAPKA, M.; MAZŮREK, I.; STRECKER, Z.:
 The analysis of automotive differential vibrations by means of bifurcation diagrams,
 Engineering Mechanics 2011, Book of full texts, pp.287-290, ISBN 978-80-87012-33-8, (2011), Institute of Termomechanics, Academy of Sciences of the Czech Republic
 článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
 akce: Engineering Mechanics 2011, Svratka, 09.05.2011-12.05.2011
- KLAPKA, M.; MAZŮREK, I.; ROUPEC, J.:
 Radial flexible bearings suitable stiffness estimation, Springer Netherlands
 článek v časopise ve Web of Science, Jimp
Seznam publikací na portálu VUT
- Josef Nevrlý, Miroslav Jurík, Zdeněk Němec, Milan Klapka, Štěpán Drha, Tomáš Panáček:
 Use of experimental stand for research kinetic energy recovery,
 The 22nd International Conference on Hydraulics and Pneumatics, pp.195-202, ISBN 978-80-248-3136-7, (2013), VŠB-TU Ostrava
 článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
 akce: The 22nd  International Conference on Hydraulics and Pneumatics, Praha, 24.10.2013-25.10.2013
 Práce se zabývá návrhem a použitím hydrostatického experimentálního zařízení instalovaného v Ústavu konstruování FSI VUT v Brně. Byl simulován provoz vozidla  v různých režimech pohonu, byl použit měřicí systém, řídicí systém a matematické modelování spojené s činností stendu.
- MAZŮREK, I.; ROUPEC, J.; KLAPKA, M.; STRECKER, Z.:
 Load and rheometric unit for the test of magnetorheological fluid,
 MECCANICA, Vol.48, (2013), No.3, pp.631-641, ISSN 0025-6455, Springer Netherlands
 článek v časopise - ostatní, Jost
 V úvodu článku je popsaná problematika chování MR kapalin a hlavní odchylky od běžně zaváděného Binghamského modelu, jenž MR kapalinu popisuje. Dále jsou vymezeny obvyklé provozní parametry MR kapaliny a zařízení jako jsou: smykový spád, viskozita v neaktivovaném stavu, mez kluzu a jejich závislost na teplotě a předpokládaná životnost náplně. Vzhledem k absenci vhodného reometru byla navržena taková konstrukce reometru, jenž umožňuje dlouhodobé testování MR kapalin v podmínkách, které odpovídají reálnému zatížení. V článku jsou popsány důležité detaily konstrukce. Zvláštní pozornost je věnována měření teploty, kalibraci reometru a analýze dat včetně matematického aparátu a statistického vyhodnocení množiny naměřených bodů.
- KLAPKA, M.; MAZŮREK, I.:
 Assessment of the stub-shaft sleeve bearing chaotic behavior in automotive differential,
 Mechatronics: Recent technological and scientific advances., pp.303-308, ISBN 978-3-642-23243-5, (2011), Springer-Verlag Berlin Heidelberg
 článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
 akce: 9th International Conference Mechatronics 2011, Varšava, 21.09.2011-24.09.2011
 Článek se zabývá možnostmi analýzy chaotického chování kluzného uložení automobilového diferenciálu s použitím metod analýzy fázových diagramů a fraktálních dimenzí. Dále je zkoumán vliv chaotického chování na hlučnost uložení. Cílem článku je podat přehled o využitelnosti zmíněných metod v praktické aplikaci a možných přínosů analýzy k řešení problémů se zvýšenou hlučností kluzného uložení diferenciálu. Závěrem jsou shrnuty výhody, nevýhody a očekávané přínosy aplikovaných analýz při řešení konkrétního problému.
- KLAPKA, M.; MAZŮREK, I.; STRECKER, Z.:
 The analysis of automotive differential vibrations by means of bifurcation diagrams,
 Engineering Mechanics 2011, Book of full texts, pp.287-290, ISBN 978-80-87012-33-8, (2011), Institute of Termomechanics, Academy of Sciences of the Czech Republic
 článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
 akce: Engineering Mechanics 2011, Svratka, 09.05.2011-12.05.2011
 Článek se zabývá možnostmi analýzy chování a hlučnosti kluzného uložení automobilového diferenciálu pomocí postupů z oblasti teorie bifurkací a chaosu v technických soustavách.  Cílem článku je podat přehled o využitelnosti zmíněných metod v praktické aplikaci a možných přínosů analýzy k řešení problémů se zvýšenou hlučností kluzného uložení diferenciálu. Závěrem jsou shrnuty výhody, nevýhody a očekávané přínosy bifurkační analýzy při řešení konkrétního problému.
- KLAPKA, M.; MAZŮREK, I.; ROUPEC, J.:
 Radial flexible bearings suitable stiffness estimation, Springer Netherlands
 článek v časopise ve Web of Science, Jimp
 Článek popisuje metodiku minimalizace hlukového projevu ložisek diferenciálu. Hluk je způsoben mechanickou uvolněností systému a vibracemi hnacího agregátu. Je navržen zkušební stav pro simulaci jevu mimo automobil. Navržený měřící a analytický program klasifikuje typy hlukového projevu. Matematický model umožňuje stanovit radiální tuhost ložisek diferenciálu. Na závěr je zvolená varianta testována na zkušební stanici a je potvrzena funkčnost metodiky.