Školitel: | doc. Ing. Ivan Mazůrek, CSc. | |||||
Školitel specialista: | Ing. Jakub Roupec, Ph.D. | |||||
Popis: | ||||||
Cílem je adaptovat aktuální semi-aktivní řízení magnetoreologického tlumiče s ohledem na dynamické a kinematické podmínky jízdy, kterou jsou pro motocykl specifické. Zejména to je malý rozdíl mezi odpruženou a neodpruženou hmotou, velký nárůst odpružené hmoty při jízdě se spolujezdcem a náklon motocyklu při průjezdu zatáčkou. Jedná se experimentální práci, jejíž součástí je odladění algoritmu a jeho experimentální ověření na standu umožňující simulaci náklonu motocyklu při průjezdu zatáčkou. | ||||||
Poznámka: | ||||||
Technicko-materiální zabezpečení: Experimenty budou zajištěny pomocí programovatelného pulzátoru Inova, bubnového simulátoru vozovky, DAQ systémů Dewe-2010, Dewe-50-USB2-8 a Dewe-800 od firmy Dewetron a snímačů zrychlení, síly a polohy. Personální zázemí: V současné době se uvedenou problematikou na ÚK zabývají doc. Ing. I. Mazůrek, CSc., Ing. J. Roupec, Ph.D., Ing. Z. Strecker, Ph.D. a Ing. M. Kubík, Ph.D. Od roku 2017 spolupracujeme s celosvětově významným pracovištěm na INHA University v Jižní Koreji, které vede profesor S.B. Choi a na spolupráci na vývoji MR tlumiče pro motocykly jsme domluveni s Univerzitou v Krakowě s Dr. Goldashem. k základnímu stipendiu 10 500,- se počítá s doplňkovým stipendiem až 19 500,- dle zapojení do řešených projektů. Podpora grantovými projekty: Studium bude nedílnou součástí projektů JOBNAC, MESTEC, GAČR, TAČR a MPO. Možnost zahraniční stáže na INHA University pod vedením prof. S.B. Choie a na Univerzitě Krakow pod dr. Goldashem. |
Rok | Program | Obor | Zaměření | Forma | Jazyk | Stav |
2019/20 | D4Z-P | D-KPI | K | P | cs |
Vysoké učení technické v Brně
Fakulta strojního inženýrství
Technická 2896/2,
616 69 Brno
IČ 00216305
DIČ CZ00216305
+420 541 141 111
+420 726 811 111 – GSM O2
+420 604 071 111 – GSM T-mobile